PORT’s as a gateway for Access inner regions “PORTA”

powered by social2s

Το έργο PORTA, το οποίο διασύνδεε εταίρους από πέντε μεσογειακές χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα και Σλοβενία) απέβλεπε στον καθορισμό και την εφαρμογή κοινών στρατηγικών στον τομέα των ολοκληρωμένων μεταφορών και στον σχεδιασμό διαδικασιών για την αύξηση του ρόλου των λιμένων ως στρατηγικούς παράγοντες της ναυτιλίας και ως πύλη πρόσβασης στο εσωτερικό των περιφερειών.
Ο γενικός στόχος του έργου ήταν η ενίσχυση της προσβασιμότητας των συστημάτων του λιμένα προς τις περιβάλλοντες εσωτερικές περιφέρειες, προκειμένου να προωθηθεί το εμπόριο στη Μεσόγειο Θάλασσα και να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των μεταφορών στις παράκτιες αστικές περιοχές.
Για το σκοπό αυτό, το PORTA προσδιόριζε τους ακόλουθους τρεις συγκεκριμένους στόχους για την ανάπτυξη των στρατηγικών:

  • Να αποσυμφορηθεί το σύστημα των θαλάσσιων μεταφορών προωθώντας και συντονίζοντας την αλλαγή του τρόπου εκτέλεσης των διάφορων πολιτικών
  • Να ενσωματώσει θαλάσσιες πολιτικές στα λιμενικά συστήματα μέσω διαδικασιών χρήσης της γης / και σχεδιασμού των μεταφορών στις παράκτιες περιοχές
  • Να αναπτυχθούν κοινές ολοκληρωμένες προσεγγίσεις και να παραχθούν κανονιστικά η σχεδιαστικά εργαλεία, που θα εφαρμοστούν στη ζώνη του ευρώ στο δίκτυο των λιμένων της Μεσογείου

H BEE GROUP A.E. μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας ανέλαβε το συγκεκριμένο έργο και στα πλαίσια αυτού υλοποίησε τις ακόλουθες δράσεις:

  • Σχέδια δράσης Λιμένος
    Καθοδηγούμενη από το Πανεπιστήμιο της Κατάνια η φάση αυτή έχει ως στόχο να αναπτύξει κοινές κατευθυντήριες γραμμές για τη διεξαγωγή ολοκληρωμένων προτύπων για τη λιμενική διαχείριση και την αστική και περιβαλλοντική πολιτική, προκειμένου να εξατομικευθεί μία ολιστική λύση για τα σημεία συμφόρησης στα αστικά λιμάνια. Πραγματοποιήθηκε SWOT ανάλυση και έρευνα των καλύτερων πρακτικών, που εφαρμόζονται σε κάθε λιμένα, προκειμένου να συγκρίνουν τα προβλήματα και τις λύσεις και να προσδιοριστούν κοινά πρότυπα και στόχοι. Μετά τη συμφωνία ενός κοινού μοντέλου σχεδιασμού, κάθε λιμάνι ανέπτυξε και υιοθέτησε Σχέδιο Δράσης για τον προσδιορισμό ολοκληρωμένων προσεγγίσεων σχεδιασμού. Κάθε λιμάνι συνεργάστηκε αρμονικά με τους αστικούς φορείς όσον αφορά το Σχέδιο Δράσης του και εξασφάλισε τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών φορέων. Οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων ολοκληρώθηκαν με ένα πρακτικό αποδοχής του σχεδίου δράσης του λιμένα από τους τοπικούς φορείς και ακολούθησε εφαρμογή και ο έλεγχος του σχεδίου δράσης του λιμένα.
  • Bill on Short Sea Shipping Bonus
    Υπό την καθοδήγηση του Επιμελητηρίου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Marseille Provence, οι εταίροι έθεσαν σε εφαρμογή την αναγνώριση των ευρωπαϊκών και εθνικών κανονισμών θαλάσσιων μεταφορών, και ανέλυσαν τη συνοχή των ευρωπαϊκών και εθνικών νομικών πλαισίων στον τομέα των αστικών πολιτικών και του σχεδιασμού του λιμένα. Οι εταίροι ανέλυσαν τη συνοχή των Ευρωπαϊκών και κρατικών νομικών πλαισίων στον τομέα των αστικών πολιτικών και του σχεδιασμού του λιμένα. Με βάση τη μελέτη της νομοθεσίας και των εργαλείων σχεδιασμού, η εταιρική σχέση ανέπτυξε μια πρόταση για μια ευρωπαϊκή Οδηγία / κανονισμό, προκειμένου να ενισχύσει τις πολιτικές παροχής κινήτρων στη πολυτροπική ναυτιλία και υπέβαλε την έγκρισή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.